luni, 20 iulie 2015

Eu sunt responsabil de existența mea

Eu sunt responsabil de existența mea,
Tu ești responsabil de existența ta,
Eu fac ce-mi place și tu faci ce-ți place.
Nu am venit pe lume pentru a mă conforma așteptărilor tale,
Tu nu ai venit pe lume pentru a te conforma așteptărilor mele,
Tu ești tu și eu sunt eu, două persoane distincte,
Și dacă din întâmplare ne întâlnim, atunci este minunat.
Dacă nu, asta este, nu se poate face nimic.”
F. Perls (creatorul terapiei Gestalt) 

Atunci cand intri intr-o relatie de cuplu nu este normal sa renunti la tine, sa iti pierzi personalitatea si nici sa il pui pe partenerul tau in centrul existentei tale, iar reciproca este valabila. Daca se intampla astfel, acea relatie este o relatie de codependenta, adica toxica.
De ce este o relatie toxica?
Pentru ca nu este firesc sa ceri aprobare daca doresti sa faci ceva de unul singur, sa petreci timp cu tine sau sa iti urmezi visele. Intr-o relatie de codependenta, partenerii se santajeaza emotional unul pe celalalt, plasand responsabilitatea propriilor lor trairi in mainile celuilalt - "ma supar daca faci asta", "plang / ma imbufnez / sunt trist atunci cand tu nu corespunzi nevoilor si dorintelor mele egoiste", "nu iti dau voie (!) sa faci nimic fara sa ma implici si pe mine", "nu stiu ce sa fac cu singuratatea mea daca tu nu-mi acorzi atentie, asa ca sufar" s.a.m.d.
Nu este normal ca intr-o relatie de iubire sa fii nevoit sa faci mereu compromisuri si sacrificii, sa renunti la tine pentru binele partenerului - adica pentru a-i satisface egoismul si lipsa de asumare a propriei persoane, nu este normal sa te lasi manipulat de imaturitatea emotionala a persoanei de langa tine.
In relatiile in care exista atitudinile de mai sus, dragostea va fi curand umbrita de resentimente si frustrare. O astfel de relatie devine o inchisoare limitativa pentru ambii parteneri si este normal ca nimeni sa nu accepte acest scenariu in viata sa.
O relatie functionala, armonioasa si evolutiva este cea in care personalitatea fiecarui partener este respectata si acceptata. O relatie inseamna timp de calitate petrecut impreuna, insa si timp petrecut in solitudine. O relatie nu este un scut impotriva singuratatii si nici o modalitate prin care incerci sa iti umpli golurile interioare prin compania altei persoane.
O relatie frumoasa si evolutiva este intre doi parteneri autonomi, independenti si de sine-statatori, din toate punctele de vedere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Corina Cretu pe locul I ?

Tocmai cand il laudam pe Ponta pentru ca o va pune Corina Cretu pe locul I pe lista de europarlamentare, ceea ce ar face din PRO Romania un...